Motiviranje zaposlenih za doseganje skupnih ciljev

V svoje podjetje verjamete v celoti. V vaši notranjosti gori močan podjetniški ogenj, ki vas motivira, da vsak dan bolj trdo delate. Žal pa tega ne moremo vedno reči za svoje zaposlene – pogosto se namreč zgodi, da le približno 70% delavcev meni, da v svoje delo vložijo ves svoj trud. To pomeni, da v povprečju skoraj tretjina vaših delavcev svoje naloge opravlja brez volje in motivacije, kar se pogosto kaže tudi v rezultatih. V teh težavah pa niste sami - včasih morajo tudi najboljši menedžerji razmišljati izven okvirjev, da bi našli kreativne in zanesljive načine za motiviranje zaposlenih v svojem podjetju. Zakaj pa pravzaprav je pomembno, da se naši zaposleni počutijo motivirane?

Zakaj je motivacija v delovnem okolju obvezna in kako ji pristopiti?

V vsakem podjetju obstajajo dnevi, ko se zaposleni ali celo menedžerji ne počutijo motivirane. Kljub temu pa obstaja veliko načinov, kako spodbuditi svojo ekipo delavcev. Motivacija je namreč prioriteta številka ena, ko želimo doseči razne podjetniške cilje, ki smo si jih zadali. Morate pa se zavedati, da bo pri spremembi sodelovanja s svojimi sodelavci potrebno prilagoditi in spremeniti marsikaj, tudi katero izmed vaših navad. 
Pri uvajanju sprememb gre tudi za preizkušanje različnih idej in pristopov, saj se podjetja med sabo razlikujejo; nekatere izmed teh metod bodo morda za vas delovale, spet druge pa le poslabšale situacijo. Zato se je potrebno zadeve lotiti postopoma, da ugotovite, kaj vašemu podjetju najbolj ustreza. Svojo motivacijsko strategijo lahko izpopolnite že z osebnim spoznavanjem svojih zaposlenih – ti vas bodo nagradili z večjo predanostjo in pozitivno perspektivo za prihodnost podjetja. Ne pozabite, da je zaposleni, ki uživa v službi, vredna naložba. Glavna ideja motiviranja zaposlenih je torej izboljšanje atmosfere na delovnem mestu.

Zadajte si manjše tedenske cilje

Morda boste svoje zaposlene motivirali z manjšimi, tedenskimi cilji – veliko lažje je namreč osvajati manjše dosežke, obenem pa nas ti spodbudijo, da strmimo k večjim ambicijam. Dajo nam namreč vedeti, da smo sposobni doseganja številnih ciljev. Namesto, da bi letos zaslužili milijardo, se osredotočite na pridobivanje 100 novih strank v tem tednu - nekaj, kar bo podjetje postopoma pripeljalo do te milijarde. Nato ekipo nagradite za dosego cilja s popoldanskim počitnicami, zabavo, ali podobnim. Videli bodo, da so vaši cilji realni ter, da bodo vsi imeli koristi od trdega dela.

Ustvarite sproščeno vzdušje na delovnem mestu

Vaši zaposleni veliko časa svojega življenja preživijo v pisarni, kjer le redko pomislijo na kaj drugega kot delo. Zato v vaših prostorih poskušajte ustvariti čim bolj prijazno ter sproščeno okolje polno navdiha. Ne samo, da sproščeno okolje izboljša medsebojne odnose (ki so pri poslovanju tako rečeno nepogrešljivi), temveč tudi preprečuje stres in zaposlene spodbuja k bolj produktivnemu delu. Bolj prijetno delovno okolje lahko dosežete zelo preprosto – predvajate lahko na primer sproščujočo glasbo, ali pa pisarno opremite z rastlinami, ki bodo obenem izboljšale tudi kvaliteto zraka.

Priznajte dosežke zaposlenih 

Vsak izmed nas se razveseli pohvale za dobro opravljeno delo – kar spomnite se na šolske dni, ko vam je učitelj ali učiteljica čestital/-a za trud pri domači nalogi. Po podobnem principu deluje tudi učinkovito vodenje podjetja. Priznanje dobro opravljenega dela, ki prihaja iz višjega vodstva, bo zaposlenemu pomenilo več, kot si mislite. Svojim zaposlenim se prav tako ne pozabite zahvaliti za ves njihov trud, četudi se njihova opravila na prvi pogled ne zdijo vitalna za tekoče delovanje podjetja – verjemite, da bi bilo brez marsikaterega posameznika skorajda nemogoče voditi posle brez dodatnih skrbi.

Nagrade ob ustreznih priložnostih

Pohvale in nagrade gredo z roko v roki, in včasih je za motivacijo zaposlenih potrebno več kot le zahvala. Pri nagrajevanju angažiranih zaposlenih jih poskusite razveseliti s preprostimi nagradami – nikakor ni potrebno, da se odločite za denarno nagrado (predvsem zato, ker takšne pogosto povzročijo ljubosumje med sodelavci). Zadoščajo že povsem vsakdanja dejanja, ki zaposlenim dajo vedeti, da cenite njihovo delo. Podarite jim lahko na primer teden osebnega parkirnega mesta v garaži podjetja, ali pa jih presenetite s katerim izmed promocijskih daril (na primer steklenico ali nahrbtnikom), ki so navadno namenjena strankam.

Produktivna komunikacija

Komunikacija na delovnem mestu je lahko najlažji ali pa najtežji del interakcije s svojimi sodelavci - uspešna komunikacija med zaposlenimi in nadrejenimi pa je še toliko bolj pomembna. Vsak dan si prizadevajte, da se osebno pogovorite z vsaj enim izmed vaših delavcev – razpravljate lahko o nešteto zadevah, od raznih pomislekov, pa vse do idej za izboljšanja poteka dela. To ne bo samo razveselilo vaših zaposlenih, temveč vam bo tudi zagotovilo prepotreben vpogled v poslovanje s strani vaše delovne sile.

Seveda pa obstaja še nešteto ostalih načinov motiviranja zaposlenih – dajte jim vedeti, da jim zaupate, pomagajte jim ustvariti karierno pot, in bodite vodja, ki mu/ji je vredno slediti. Z zagnanostjo vaših zaposlenih bo doseganje ciljev podjetja mnogo preprostejše in hitrejše. Najpomembneje je, da se v podjetju vsi, vključno z vami, počutijo udobno in sproščeno. Morebitne napetosti lahko rešujete tudi s skupnimi večerjami ali zabavami – kdo pa pravi, da s svojimi zaposlenimi ne morete biti prijatelji?