Novoletne zaobljube, ki se jih boste dejansko držali

Novo leto za številne ljudi pogosto predstavlja nov začetek. Nekaterim omogoča postavljanje različnih ciljev, povezanih z osebnim zdravjem, kot so hujšanje, zdravo prehranjevanje in bolj pogosti obiski telovadnice. 
Kljub temu pa večina takšnih novoletnih zaobljub marsikomu pogosto povzroča preglavice - večina shujševalnih kur je omejevalnih in posledično tudi nevzdržnih, zaradi česar se veliko število sicer motiviranih posameznikov svojim zaobljubam rajši kar odpove. Iz tega razloga se vsako leto vedno znova znajdemo v začaranem krogu zaobljub in vdajanja skušnjavam. Da bi prekinili ta cikel, je pomembno sprejeti zaobljube, ki nam ne bodo le izboljšale zdravja, ampak tudi postale del našega vsakdana.

 

Zmanjšajte vnos alkohola 

Čeprav je alkohol vsekakor možno vključiti v jedilnik zdrave prehrane, lahko prepogosto uživanje in prevelike količine negativno vplivajo na vaše zdravje. Še več, pitje alkohola lahko prepreči doseganje takšnih in drugačnih ciljev. Če menite, da bi lahko zmanjšanje vnosa alkohola pomagalo vašemu zdravju, si postavite razumen cilj na vikend zvečer ali na posebne priložnosti. Prav tako lahko svoje najljubše alkoholne pijače nadomestite z moktejli - pijače z istim okusom brez vsebnosti alkohola.

 

Poiščite telesno aktivnost, v kateri uživate 

Ljudje se ob koncu vsakega leta včlanijo v telovadnice, studie vadbe in spletne fitnes programe v upanju, da se bodo v prihodnjem letu znebili odvečne telesne maščobe. Čeprav večina ljudi začne močno, se večina novih rutin ne spremeni v trajne navade. Da se boste lažje držali novoletne zaobljube, izberite dejavnost, ki temelji na uživanju in se ujema z vašim urnikom. Hoja, tek, kolesarjenje pred delom ali plavanje v telovadnici so preproste oblike vadbe, ki ne zahtevajo veliko predanosti. Pomembno je, da v izbrani telesni aktivnosti uživate!

 

Izboljšajte kakovost svojega spanca

Spanje je bistven del celotnega zdravja, pomanjkanje spanca pa lahko privede do resnih posledic. Na primer, s pomanjkanjem spanja tvegate povečanje telesne teže, bolezni srca in depresijo. Seveda pa obstaja veliko razlogov, zakaj ljudje ne spijo dovolj. Pogost razlog za to je predvsem stres, ki ga povzročajo vsakdanji takšni in drugačni problemi. Da lahko določite najboljše načine za izboljšanje kakovosti spanca, se morate osredotočiti na svoj lastni življenjski slog – omejite čas, ki ga preživite pred zasloni, zmanjšajte vnos kofeina, v posteljo pa se odpravite ob primerni uri.

 

Vzemite si več časa zase 

Vzeti si čas zase ni sebično; pravzaprav je nujno za optimalno zdravje in dobro počutje. To še posebej velja za tiste, ki so zaposleni v stresnih službah – ljudje z zasedenim urnikom in omejenim časom redkokdaj najdejo čas zase, zaradi česar je še toliko bolj pomembno, da se sprostijo.  Samooskrba ne sme biti izčrpna ali dolgotrajna. Preprosto lahko pomeni kopanje vsak teden, obisk najljubšega tedenskega tečaja joge, pripravo zdravega obroka, sprehod v naravi ali dodatno uro spanja. 

 

Kuhajte več obrokov doma 

Raziskave kažejo, da imajo ljudje, ki raje kuhajo doma, manj telesne maščobe kot tisti, ki pojejo več obrokov na poti ali v restavracijah. Zdi se smiselno - v lastni kuhinji sami nadzorujemo vnos kalorij. Poleg tega pa proces kuhanja pozitivno vpliva tudi na duševno zdravje ter vsoto denarja v vaši denarnici. Začnite z enim obrokom na dan, nato pa sčasoma povečajte število obrokov, ki jih skuhate doma.

 

Več časa preživite na svežem zraku

Več časa na prostem lahko izboljša zdravje z lajšanjem stresa, dvigom razpoloženja in celo zniževanjem krvnega tlaka. Sprejem novoletne zaobljube, da vsak dan več časa preživite zunaj, je trajnosten in zdrav cilj, ki koristi prav vsakomur, ne glede na to, kje živite. Sprehod med odmorom za kosilo, pohodništvo med vikendi, kampiranje s prijatelji ali preprosto uživanje v lepotah vašega dvorišča ali lokalnega parka spradajo med načine, kako naravo vključiti v svojo dnevno rutino.

 

Poskusite z meditacijo 

Meditacija temelji na dokazih za spodbujanje duševnega počutja. Morda bo še posebej v pomoč ljudem, ki imajo tesnobo ali depresijo, saj znatno pomiri človeški um. Če preizkusite to prakso, je popolna novoletna zaobljuba, saj je z njo preprosto začeti - vse, kar potrebujete je mirna soba in pet prostih minut. Prav tako pa obstaja tudi veliko načinov meditacije in enostavno je najti knjige in aplikacije, ki vas naučijo, kako začeti meditacijsko prakso.

 

Pazite na svoje zobe 

Vzdrževanje ustnega zdravja je zaobljuba, katere se je potrebno držati vse življenje. Redno ščetkanje in čiščenje zob lahko pomaga preprečiti ustna stanja, kot sta bolezen dlesni in slab zadah. Poleg tega nekatere raziskave kažejo, da je bolezen dlesni morda povezana z resnimi zdravstvenimi stanji, kot sta Alzheimerjeva bolezen in srčna bolezen. Ravno zato je ustna nega toliko pomembnejša. Poleg rednega ščetkanja in nitkanja večina zobozdravnikov priporoča tudi pregled in čiščenje vsaj enkrat na leto.
 
Čeprav se večina novoletnih resolucij ohrani le za kratek čas, so zgoraj navedene zdrave resolucije dolgotrajni načini za izboljšanje telesnega in čustvenega zdravja. Ustvarjanje bolj zdravega odnosa s hrano ter boljše negovanje telesa in duha lahko drastično izboljša zdravje na različne načine. Letošnje leto preizkusite nekaj zaobljub, ki sem jih predlagala jaz, ter vključite tudi tiste, ki se jih spomnite sami.